Veelgestelde vragen

Afspraak wijzigen

Als je niet naar locatie kunt komen, wordt je afspraak omgezet in een afspraak via beeldbellen of telefonisch contact. Dat kan als je bijvoorbeeld problemen hebt met vervoer of milde griepklachten. Je afspraak kan op die manier gewoon doorgaan. Bel daarvoor met Service & Info van Mindfit via (088) 646 33 48. Je kunt ook chatten via onze website. 

Wanneer je echt niet op je afspraak kunt komen, kun je dit tot uiterlijk 24 uur vooraf aan je afspraak laten weten. Dit geldt ook als je deelneemt aan een groepsbehandeling. Bel daarvoor met Service & Info van Mindfit op (088) 646 33 48 of chat via onze website. In het weekend kun je mailen naar info@mindfit.nl.  
 
Als je zonder geldige reden niet op je afspraak verschijnt of je niet op tijd afmeldt, brengen wij kosten in rekening voor de gemiste behandeling. Je ontvangt een rekening van 75 euro per gemiste afspraak. Als je meerdere keren je afspraak onnodig te laat afzegt, wordt je behandeling bij Mindfit gestopt.

Aanmelden

Je huisarts kan je rechtstreeks aanmelden bij Mindfit.

Je kunt je ook zelf aanmelden, telefonisch of via onze website. Je hebt dan wel een verwijzing van je huisarts nodig. Met die verwijzing worden de kosten van je behandeling vergoed. In sommige situaties mogen ook andere artsen je doorverwijzen, bijvoorbeeld een gynaecoloog of oncoloog. Dit verschilt per zorgverzekeraar. Jouw zorgverzekeraar kan je hierover meer informatie geven. Zonder verwijzing kun je ook bij ons terecht, maar de kosten van de behandeling betaal je dan zelf.  

Online aanmelden? Meld je hier aan.

Gesprekken

Als je niet naar onze locatie kunt komen, maar je wilt het gesprek wel door laten gaan, dan kun je ook telefonisch of met beeldbellen contact hebben met je behandelaar. Neem daarvoor contact op met je behandelaar.

We gaan er vanuit dat je je behandelafspraak alleen afzegt als dat echt nodig is. Je wilt immers snel geholpen worden. En andere cliënten ook. Mocht het toch nodig zijn, geef dan zo snel als kan, uiterlijk 24 uur vooraf aan je afspraak door, dat je je afspraak wilt verzetten. Bel daarvoor je behandelaar of neem contact op met Service & Info van Mindfit, tel. (088) 646 33 48. 

Algemene informatie

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over je behandeling, onze informatie, het contact met je behandelaar of de ontvangst op onze locatie. Wij raden je aan dat altijd eerst te bespreken met je behandelaar. Komen jullie er samen niet uit of wil je liever geen gesprek? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris Rita Linde via e-mail klachten@mindfit.nl of telefoon (06) 120 792 31. 

Een klachtenfunctionaris is onpartijdig en kan je informeren en adviseren over wat je het beste met je klacht kunt doen. Samen bespreek je je wensen en verwachtingen en zoeken jullie naar een oplossing. Ook kan de klachtenfunctionaris een gesprek organiseren met jou en de betrokken medewerker(s) en daarbij bemiddelen. 

Kosten

Ja, zo gauw je behandeling start wordt je verplicht eigen risico aangesproken. Ook je eerste gesprek, de intake, hoort bij de behandeling. Mocht je daarna besluiten om niet verder te gaan bij Mindfit, dan worden de kosten van je eerste gesprek wel verrekend met je eigen risico. 

De overheid stelt jaarlijks de hoogte van het verplicht eigen risico vast. Het eigen risico in 2024 is € 385,-. Dit bedrag betaalt iedereen vanaf 18 jaar. Daarnaast kun je vrijwillig kiezen voor een hoger eigen risico. Je betaalt dan minder premie. Dit kun je afspreken met jouw zorgverzekeraar. Met vragen over de hoogte van je eigen risico kun je het beste contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar. 

Kom je in de problemen door de betaling van je eigen risico? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Zij kunnen je helpen met bijvoorbeeld een betalingsregeling.

Een behandeling is opgebouwd uit losse onderdelen: de zorgprestaties. Een behandeling met je behandelaar is bijvoorbeeld één losse zorgprestatie. Je zorgverzekeraar telt de zorgprestaties die in 2023 plaatsvinden, mee in de berekening van het eigen risico voor 2023. De zorgprestaties die in 2024 plaatsvinden, tellen mee in de berekening van het eigen risico voor 2024.

Let op: Het kan mogelijk een tijdje duren voor jouw verzekeraar de zorgkosten in rekening brengt. 

Online behandelen

‘Blended’ betekent gemixed: we maken een combinatie van online behandelen met behandeling op locatie. Bij Mindfit heb je altijd minimaal één afspraak op locatie, waarbij je je behandelaar ontmoet. Samen spreek je af of je contact houdt via beeldbellen en hoe vaak. Ook telefonisch contact of per mail is een mogelijkheid. Je hoeft dus niet voor iedere afspraak naar onze locatie te komen.

Ook kun je online modules maken die je steunen bij je behandeling. Voor sommige mensen is het juist prettig wat vaker op locatie te komen om hun behandelaar te spreken. Dat kun je aangeven bij je behandelaar. Samen bepalen jullie wat het beste bij jou past.

Privacy

Het elektronisch patiëntendossier (EPD) is je medische dossier waarin alle informatie is opgeslagen rondom je hulpvraag, de voortgang van je behandeling, correspondentie, medicijngebruik, eerdere behandelingen en ziekteverleden. Via MijnMindfit heb je zelf toegang tot al je gegevens over je behandeling bij Mindfit.