Veelgestelde vragen

Aanmelden

Je huisarts kan je rechtstreeks aanmelden bij Mindfit.

Je kunt¬†je¬†ook¬†zelf aanmelden, telefonisch of¬†via onze website. Je hebt dan wel een verwijzing van je huisarts nodig.¬†Met die verwijzing worden de kosten van je behandeling vergoed.‚ÄĮIn sommige situaties mogen ook andere¬†artsen je¬†doorverwijzen, bijvoorbeeld een gynaecoloog of oncoloog. Dit verschilt per zorgverzekeraar. Jouw zorgverzekeraar kan je‚ÄĮhierover meer informatie geven.¬†Zonder verwijzing kun je ook bij ons terecht, maar de kosten van de behandeling betaal je dan zelf.¬†¬†

Online aanmelden? Meld je hier aan.

Gesprekken

Als je niet naar onze locatie kunt komen, maar je wilt het gesprek wel door laten gaan, dan kun je ook telefonisch of met beeldbellen contact hebben met je behandelaar. Neem daarvoor contact op met je behandelaar.

We gaan er vanuit dat je je behandelafspraak alleen afzegt als dat echt nodig is. Je wilt immers snel geholpen worden. En andere cli√ęnten ook. Mocht het toch nodig zijn, geef dan zo snel als kan, uiterlijk 24 uur vooraf aan je afspraak door, dat je je afspraak wilt verzetten. Bel daarvoor je behandelaar of neem contact op¬†met Service & Info van Mindfit, tel.¬†(088) 646¬†33 48.¬†

Algemene informatie

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over je behandeling, onze informatie, het contact met je behandelaar of de ontvangst op onze locatie.¬†Wij raden¬†je aan dat altijd eerst te bespreken¬†met¬†je behandelaar.¬†Komen jullie er samen niet uit of¬†wil¬†je¬†liever geen gesprek? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris Rita Linde via e-mail‚ÄĮklachten@mindfit.nl‚ÄĮof telefoon (06) 120 792 31.¬†

Een klachtenfunctionaris is onpartijdig en kan je informeren en adviseren over wat je het beste met je klacht kunt doen. Samen bespreek je je wensen en verwachtingen en zoeken jullie naar een oplossing. Ook kan de klachtenfunctionaris een gesprek organiseren met jou en de betrokken medewerker(s) en daarbij bemiddelen. 

Kosten

Ja, zo gauw je behandeling start wordt je verplicht eigen risico aangesproken. Let op: ook je eerste gesprek, de intake, hoort bij de behandeling. Mocht je daarna besluiten om niet verder te gaan bij Mindfit, dan worden de kosten van je eerste gesprek wel verrekend met je eigen risico. 

De overheid stelt jaarlijks de hoogte van het verplicht eigen risico vast. Het eigen risico in 2022 is ‚ā¨ 385,-. Dit bedrag betaalt iedereen vanaf 18 jaar.¬†Daarnaast kun je‚ÄĮvrijwillig¬†kiezen voor een hoger eigen risico. Je‚ÄĮbetaalt dan minder premie. Dit kun je‚ÄĮafspreken met jouw‚ÄĮzorgverzekeraar.¬†Met vragen over de hoogte van je eigen risico kun je het beste contact opnemen met je eigen zorgverzekeraar.¬†

Een behandeling is opgebouwd uit losse onderdelen: de zorgprestaties. Een behandeling met je behandelaar is bijvoorbeeld één losse zorgprestatie. Je zorgverzekeraar telt de zorgprestaties die in 2022 plaatsvinden, mee in de berekening van het eigen risico voor 2022. De zorgprestaties die in 2023 plaatsvinden, tellen mee in de berekening van het eigen risico voor 2023.

Online behandelen

‚ÄėBlended‚Äô betekent¬†gemixed: we maken een combinatie van online behandelen met behandeling op locatie. Bij Mindfit heb je altijd minimaal √©√©n afspraak op locatie, waarbij je je behandelaar ontmoet. Samen spreek je af of je contact houdt via beeldbellen en hoe vaak. Ook telefonisch contact of per mail is een mogelijkheid. Je hoeft dus niet voor iedere afspraak naar onze locatie te komen.

Ook kun je online modules maken die je steunen bij je behandeling. Voor sommige mensen is het juist prettig wat vaker op locatie te komen om hun behandelaar te spreken. Dat kun je aangeven bij je behandelaar. Samen bepalen jullie wat het beste bij jou past.

Privacy

Het¬†elektronisch pati√ęntendossier (EPD)¬†is je¬†medische dossier waarin alle informatie is opgeslagen rondom¬†je¬†hulpvraag, de voortgang¬†van je behandeling, correspondentie,¬†medicijngebruik, eerdere behandelingen¬†en ziekteverleden.¬†Via MijnMindfit heb je zelf toegang tot al je gegevens over je behandeling bij Mindfit.