Vanaf het begin enorm goed geholpen met mijn problematiek. Veel expertise bestaat er binnen Mindfit en indien deze er niet is bij de betreffende behandelaar, dan werd dit opgepakt binnen het team. Prettige en informele sfeer, wat snel vertrouwen geeft.

- Waardering met cijfer 10, geplaatst op 9 juli 2019

Een klantwaardering waar we trots op zijn! Deze beoordeling kun je vinden op de Zorgkaart Nederland. Wil je lezen hoe andere klanten Mindfit beoordelen? Bekijk de beoordelingen per Mindfit locatie
Je kunt ook zelf een waardering achterlaten als je een behandeling bij Mindfit hebt gevolgd. Zo help je ons om onze zorg verbeteren en help je anderen bij hun keuze voor hulp die bij hen past.

Bij Mindfit wordt de tevredenheid van onze klanten op verschillende manieren gemeten. In 2019 waarderen klanten Mindfit met een 8,4. Deze waardering is gebaseerd op de CQ-index.

Klanttevredenheid

Hieronder zie je de resultaten van de klanttevredenheidsmeting die bij klanten van Mindfit in 2019 (periode 01-01-2019 t/m 31-12-2019) is afgenomen. Hiervoor is de CQ-index Geestelijke Gezondheidszorg en Verslavingszorg (CQi-GGZ-VZ) als meetinstrument gebruikt.

Klanttevredenheid Mindfit 2019

Bejegening

Klanten voelen zich serieus genomen en vinden dat de behandelaar dingen op een begrijpelijke manier uitlegt. Op een schaal van 1 tot en met 5 wordt ‘Bejegening’ gewaardeerd met gemiddeld een 4,8.

Samen beslissen

Klanten zijn in de meeste gevallen tevreden over de ontvangen informatie en de mate waarin ze over de behandeling mee hebben kunnen beslissen. Op een schaal van 1 tot en met 5 wordt het onderdeel ‘Samen beslissen’ gewaardeerd met gemiddeld een 4,15.

Uitvoering behandeling

Klanten vinden de behandeling over het algemeen de juiste aanpak voor hun klachten. Ook zijn ze tevreden over de uitvoering van de behandeling. Op een schaal van 1 tot en met 5 wordt het onderdeel ‘Uitvoering behandeling’ gewaardeerd met gemiddeld een 4,35.

Wat is de CQ-index?

Met de Consumer Quality Index wordt de kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van klanten gemeten. Het is een gestandaardiseerde methodiek voor het meten van ervaringen van klanten met de zorg. De methodiek bestaat naast vragenlijsten uit bijbehorende richtlijnen voor de dataverzameling, data-analyse en het rapporteren van de resultaten. 

Doel van de CQ-index

​Het doel van de CQ-index is het bevorderen van de transparantie over prestaties van zorgaanbieders gezien vanuit klantenperspectief. De informatie hierover moet bruikbaar zijn voor de verschillende partijen in de zorg voor kwaliteitsverbetering, zorginkoop en monitoren van de zorg.